torsdag den 3. juli 2014

Vaniljeis med jordbær







































Her om sommeren er jeg altså is-narkoman! Så opskrifter og billeder af alle mulige forskellige is, kommet jeg til at dele mange af her på siden.



Denne frække lille sag er en vaniljeis med skiver af frisk jordbær i. Smuk er den da!

How to

Jeg laver tit mad sådan lidt på fornemmelser, og er faktisk rigtig dårlig til at holde øje med mål og gram. Så det er en øvelse for mig at skulle genkalde hvordan det nu lige var jeg lavede sådan en is her. Here goes...

Du skal bruge (ca.):

4 æggeblommer
2 spsk sukrin melis
1 tsk vaniljepulver (IKKE vaniljesukker) eller kernerne fra 1 vaniljestang
4 dl piskefløde
evt. en flot håndfuld friske, søde jordbær i skiver

Pisk først blommer, sukrin og vanilje til en let og luftig æggesnaps.

Pisk fløden til det er næsten stift.

Vend de to sammen med en dejskraber, til det er en lækker, ensartet masse.

Nu gjorde jeg det, at jeg puttede jorbærskiverne i mine isforme, hældte isen hen over, og satte det i fryseren.

Du kan også fryse isen på en ismaskine (hvilket jeg vil gøre, lige så snart jeg har anskaffet mig sådan en!), eller hælde massen i en bøtte og stille det i fryseren. Hvis du tager den sidste løsning anbefaler jeg lige at du rører lidt i den engang imellem, for at undgå en fuldstændig hård isblok fyldt med iskrystaller.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar