mandag den 21. juli 2014

Vandmelonsmoothie med mynte


Min kæreste og jeg har lige tilbragt en uge på den græske ø Rhodos. En smuk ø, hvor de lokale er søde og imødekommende, maden er helt fantastisk (om end ikke heeeelt LCHF hele tiden...), vandet er krystalklart, himlen er blå og solen skinner. Ugen bød på alt fra 5 timers bådtur med snorkling ved bugter og i grotter, afslapning ved stranden, køretur igennem små byer, traditionel græsk musik og dans (som jeg er VIRKELIG dårlig til!). Én ting der var et gennemgående tema, var saftig, sød og frisk vandmelon. Sidste aften deltog vi i en fantastisk (og meget lokal) vandmelonfestival. Man skulle tro jeg ville have fået nok af vandmelon. Men her - dagen derpå - fangede jeg pludseligt mig selv i at være på vej i netto efter en vandmelon. I dagens anledning valgte jeg en frisk smoothie udgave. 



Til to glas bruger jeg:

Ca. 1/4 af en lille vandmelon
1 håndfuld jordbær
Bladene fra 2 små kviste mynte

Blend det hele, evt. med en smule vand. Brug frostne jordbær, eller blend med en håndfuld isterninger.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar