mandag den 21. juli 2014

Fennikelsalat med ribs og æble



Mine forældre er på ferie, og har bedt mig om at passe katte. Det gør jeg selvfølgelig glædeligt! Men som betaling går jeg på rov i deres have. I dag blev det til en pose ribs, en pose solbær, mynte og rosemarin. Alle kirsebærene var desværre fuldstændig forsvundet... øv. Men ribs blev det i hvert fald til. Og så besluttede jeg mig for at bruge dem til aftensmaden. I køleskabet fandt jeg en fennikel jeg har arvet fra min svigermor, som tømte køleskabet før sin ferie i går, et par rynkede æbler fra min mor og fars forladte frugtskål - og så havde jeg persille i altankassen. Jo jo, det lyder da meget godt alt sammen.



Til portionen ovenfor brugte jeg altså:

2 æbler
1 stor fennikel
1 stor håndfuld ribs
1 lille håndfuld persille
Saft af ½ citron
Olivenolie
Salt og peber

Hak det hele og bland det sammen. Vend i olie og citron og husk at krydre med salt og peber.

Salaten blev nydt i selskab af et stykke laks med sprødstegt skind og en fed dild dressing af creme fraiche 38 %, hakket dild og citronsaft.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar