mandag den 7. juli 2014

Bananhapser med chokolade og "krymmel"

























Jeg holdt min 23 års fødselsdag i lørdags, og ud over hjemmelavet is, serverede jeg disse skønne og ultra nemme bananstykker.
Ideen er tyvstjålet fra Madbanditten.dk, og du kan læse originalen her, hvor der også er tips til andre sunde lækkerier.

Det kan næsten ikke blive nemmere at lave lækkerier til fredag aften eller dessertbordet.

Til den portion du kan se på billedet er brugt:

6 bananer
ca. 400 g mørk chokolade
Frysetørrede jordbær
kokosmel
Frysetørrede brombær

Smelt chokoladen over et vandbad. Skær bananerne ud i mundrette portioner og vend dem i den smeltede chokolade. Hvis du har en rist kan de være en god ide at placere dem herpå, for så kan den overskydende chokolade dryppe af, og det får bananerne en rigtig fin finish af. Mine riste er for store, så jeg må nøjes med at stille mine bananer på et stykke bagepapir, og så kommer der ligesom sådan en "fod" af chokolade. Men det er jo bare kosmetik - de smager stadig skønt.

Drys med dit valgte "krymmel" før chokoladen stivner. Prøv også med hakkede nødder.

Bananerne kommes i køleskabet, og så i fryseren enten en halv time til en time før de skal spises, eller sættes i fryseren med det samme, og tages ud en halv times tid inden de skal spises.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar